Första veckan

Jag har bestämt mig för att fasta tisdagar och torsdagar och första veckan gick över förväntan.

Typiskt nog så inföll första tisdagen på nyårsdagen men jag hade bestämt mig så att det var bara och sätta igång. Så istället för pizza och läsk fick det bli soppa till lunch och kalkon omelette till middag.

För det är det som är så bra med den här fastan är att man får äta 500 kcal på fastadagarna (600 kcal för killar).

Måste säga att det gick verkligen över förväntan den första dagen och trodde verkligen att jag skulle slänga mig på frukosten dagen efter men det var nästan som om kroppen ställde om sig snabbt.

Sen blev det torsdag och kände redan tidigt på morgonen rätt dålig. Kände mig febrig och jätte trött och det höll i sig hela dagen. Blev t om att jag nog bara åt typ 300 kcal.

Kände mig friskare dagen efter och då hade jag ju hela helgen att se fram emot att äta en massa av godsaker så slog på stort och åt den där pizzan som jag gick miste om på nyårsdagen.

One thought on “Första veckan

Kommentera

