16 timmar

I morgon är det dax för ännu en fasta dag och det blir vecka 3 av 5:2.

Har ju tidigare dagar spridit ut mina kalorier över hela dagen men efter att läst mer i boken så har jag förstått att det är bättre att bara äta alla kalorier vid förmiddagen eller lunch så att man får många timmar med riktig fasta. Kanske därför jag har tyckt att det ha gått så lätt…

Så i morgon känns det mer att jag börjar på riktigt och de 2 tidigare veckorna mest bara har varit lite träning. Ska bli spännande och se hur jag kommer må.

Jag har handlat för att göra mig en omelett och har gjort det tidigare fasta dagar men det är rätt svårt att få till en ”snygg” omelett utan att ha något stekfett så tror inte att jag kommer inspirera med min matlagning.

Återkommer imorgon med meny för dagen!

4 thoughts on “16 timmar

    • Hej Cecilia,

      Jag har ju endast hållit på med 5:2 i två veckor så kan inte säga att jag har märkt resultat än. Jag har dock mått väldigt bra och många som håller på med den här dieten säger att man får mycket energi.
      Hur kommer det sig att du endast ska äta 300 kcal?
      Själv känner jag att jag vill att det här ska bli hållbart i längden så jag äter den rekommenderade mängden 500 kcal och tror verkligen att det behövs för att orka med dagen.
      Hör gärna av dig om du har något bra tips eller recept!
      Lycka till!

  1. Jag trodde det bästa var att äta så lite som möjligt. Tänkte äta min vanliga frukost på ca 350kcal och sen inget mer eventuellt nåt äpple el så om det blir på tok för lite. Dålig idé? Borde jag äta 500 tycker du?

    • Jag är ju absolut ingen expert utan utgår ifrån mig själv och tycker att 500 kcal har varit bra med tanke på att man kan laga ett ganska bra mål om dagen. Låter bra med 350 kcal plus en frukt för då hamnar du på straxt över 400 kcal. Sen kan man ju dricka en massa vatten och te ( t om kaffe ) hela dagen för att fylla ut magen. Hjälper bra när man känner sig trött eller hungrig.

Kommentera

