Status

Snart ska jag gå och lägga mig ska bara se första avsnittet på andra säsongen av ”Girls”!!! Idag har varit första dagen då jag inte har ätit något efter kl 13 och det har gått bra.
Visst att jag är hungrig men inte farligare än att jag tänker ”imorgon får jag äta” och då känns det lite bättre.

Kände mig lite vimmelkantig där runt 18-19 men då intalade jag mig att mitt mineralvatten var vin och det funkade.

Man är ju inte så pigg men de sägs ju att kroppen vänjer sig och fasta dagarna blir lättare.

2 thoughts on “Status

  1. Varför sprider du inte ut maten under dagen? På dokumentären säger dem att det inte spelar någon roll om när och hur man äter kalorierna under fastadagen.

  2. Jag gjorde det de första veckorna men efter att ha läst i boken så når man bäst resultat om man fastar i minst 16 sammanhängande timmar. Det är då som det forskas om att nya hjärnceller skapas. Om man endast gör den här dieten för att gå ner i vikt så spelar det nog ingen roll när på dygnen man äter sina kalorier.

Kommentera

