Matsäck

Imorgon är det dags för fasta igen och har lite planer att åka och bada med lite mammalediga vänner. Sitter och funderat på att jag då borde göra matsäck för att göra det lite lättare men känner mig alldeles för trött för att fixa något.
De säger att fastandet bara kommer bli lättare men jag känner att kombinationen av att inte få sova så bra pga att man är småbarnsförälder plus att inte äta känns lite jobbigt. Idag har jag varit så jäkla trött och bara längtar tills jag ska få sova för natten.

Sen har jag ju en tendens att varje dag tänka att jag ska gå och lägga mig sjukt tidigt men varje gång fastnar jag för något som visas på tv..

Igår såg jag en sjukt bra och intressant dox dokumentär på svt som hette ”Drottningen av Versailles”
Se den här !

2 thoughts on “Matsäck

  1. Jag vill gärna testa men är precis som du småbarnsmor. Känner mig osäker på om jag kommer orka. Funderar på att dra ner sakta två dagar i veckan i två veckor innan jag helt går på fastan. Vill också kombinera med att springa. Börjar bli peppad. Berätta gärna vad du tar med dig i lunchlådan…
    /L

    • Ja jag kan verkligen säga att det skulle vara lättare att fasta om man inte hade ett litet barn att ta hand om. Det som är tråkigt är ju att man ser fram emot kvällarna för att få lite egen tid men nu vill man bara sova och det är ju inte så kul.
      Vad det gäller löpning så lägger du ju in det på dagar som du äter. Jag var på spinning förra veckan och det var inga problem!

Kommentera

