Siffror

20130119-173935.jpg
Min mamma har lånat hem en kroppsammansättningsmätare från jobbet och den mäter vikt, BMI, kroppsfettprocent, visceral fettnivå och skelettmuskelprocent plus att man får reda på sin vilometabolism alltså hur många kcal kroppen förbränner i viloläge. Så nu kommer jag kunna hålla lite koll på hur det går.

Jag kan dela med mig med några siffror

BMI 23.4 (18,5-25 normalt)
Kroppsfettprocent 32.1 % (21,0-32,9 normalt)
Skelettmuskelprocent 29.4 % ( 24,3-30,3 normalt)
Visceral fettnivå 4 ( 1-9 normalt)
Vilometabolism 1453 kcal

Så alla mina värden är inom det normala men skulle ju inte skada att få ner dem lite så de ligger lite mer i mitten och inte på gränsen till högt.

Nu vägde jag mig på eftermiddagen så ska kolla siffrorna imorgon bitti också!

Kommentera

