prio

Har varit lite dålig på att uppdatera här på bloggen på sistone och det är lite för att jag fuskat förra veckan men också att jag har haft så mycket att stå i. Håller på att starta upp mitt egna företag så mycket beslut att ta så förra torsdagen var planen att jag skulle fasta och gjorde så fram till kl 18 då jag kände att det går inte att ta viktiga beslut på fastande mage så det fick bli middag.

Ska försöka vara lite mer aktiv och faktiskt också läsa mer ur boken ”the fast diet” så jag kan dela med mig intressant fakta därifrån. Har tyvärr nästan inte läst någonting sen senaste inlägget om boken så där får det bli skärpning. Prioriteten blir på mycket annat för tillfället men hopas på att jag bloggar lite bättre framöver.

Idag har det varit fastadag och har precis druckit upp en kopp te och ska snart gå och lägga mig. Märker att det gärna får bli tidiga kvällar på fastadagarna för som man i vanliga fall kanske äter något så här på kvällkvisten ger ju det energi att stanna uppe lite längre.

Jag har dock inga problem att gå och lägga mig tidigt för man vet aldrig när lilla Donnan får för sig att vilja vara uppe några timmar på natten.

Apropå Donnan så fyller hon 1 år på onsdag så idag har jag börjat förbereda hennes lilla kalas!

Tänkte bjuda på Pavlova som jag aldrig har smakat eller gjort men det har ju snackats om det massor på Sveriges Mästerkock så tänkte detta måste testas. Igår gjorde jag också kanelbullar som ska bjudas på. Jag gillar verkligen inte att laga mat men däremot baka är ett intresse. Något som är bra med den här dieten är att man faktiskt kan njuta av det man bakar.

Lovar att lägga upp lite bilder från kalaset och bakningen!

One thought on “prio

  1. Undrar när du startar din fasta om du tex ska fasta en måndag.
    Om jag ska fasta en måndag så äter jag mitt sista mål på söndagskvällen kanske vid 19 tiden och då blir det ju egentligen att jag startar min fasta då. Sen fastar jag hela måndagen och äter inget igen förren tisdag morgon. Är det meningen att man ska göra så eller ska man fasta 24h? Att man typ startar sin fasta efter kvällsmaten på söndagen och avslutar den vid samma tid på måndagen. Typ 19-19? Det är ganska stor skillnad i timmar? Jag gör första alternativet men funderar på om jag gör rätt?

Kommentera

