Pepp

För er som precis ska börja med den här dieten så kan jag komma med lite siffror som kan vara peppande.

När jag började så hade inte jag så jätte mycket extrakilon men ändå lite som jag ville bli av med och på 5 veckor var de borta! Då var jag fortfarande kvar i mitt mammaledighetsfikande och har verkligen unnat mig både bullar,semlor, pizza och hamburgare men märkte ändå att det hände saker på vågen.

De siffror ni ser här är min andra invägning efter att jag hade börjat med dieten så efter ca 6 veckor. De som står inom parantes är invägningen efter 3 veckor med dieten så hade redan då börjat hända saker.

BMI 22,7 ( 23.2) (18,5-25 normalt)
Kroppsfettprocent 30,1% (30.8 %) (21,0-32,9 normalt)
Skelettmuskelprocent 30.3 % (30.1% )( 24,3-30,3 normalt)
Visceral fettnivå 4  (4 ) ( 1-9 normalt)
Vilometabolism 1434 kcal (1451kcal)

-4 kg sen start

Sen denna invägning så har jag haft så jäkla mycket att göra med att starta upp mitt företag, skola in Joni på förskola och jobbat som konsult så då rök dieten ganska snabbt men har tänkt att så snabbt jag kommit in lite i nya livet som jobbande mamma ska jag sätta igång igen och jag känner mig redo nu! Så på måndag kör jag igång igen! Ska försöka väga mig snart igen för tror att jag gått upp lite sen sist men det är bara att ta nya tag.

Som ni ser så har jag ju ett helt ok BMI och behöver egentligen inte gå ner mer i vikt men den här dieten går ju inte bara ut på att gå ner i vikt utan att faktiskt leva längre och förebygga sjukdomar så det är främst därför jag gör det.

Kommentera

