Träning

DSC_3055 som smart objekt-1_1_800
foto: Emil Tavassoli

Hur funkar träning med 5:2 dieten?

Det går bra att träna hur mycket som helst med den här dieten. Själv så tränar jag inte på mina fastadagar men de andra dagarna går jag gärna på ett spinningpass eller ser nu fram emot många löprundor i vårvärmen ( om den någonsin kommer i år…)

Michael Mosley som gjorde dokumentären tränar själv på sina fastadagar och jag tror att ju längre man håller på med den här dieten blir det lättare och lättare och förhoppningsvis så kommer jag också träna de dagarna.

Det jag har märkt sen jag började är att jag klarar mig mycket längre utan mat de vanliga dagarna plus att jag inte äter lika stora portioner och detta märkte jag redan andra veckan som jag fastat.

3 thoughts on “Träning

  1. Just kondtionsaktiviter funkar extra bra, för mig, under mina fastedagar. Fast till skillnad från er så dricker jag bara kaffe (med lite mjölk i ) de 24 timmar som jag inte äter.Att äta 500 kcal/dag fungerar inte alls för det bara triggar min hunger.

Kommentera

