Mått och motivation

Så här en dag som kan kännas lite segt att fasta så kan man ta och kolla vad den här dieten faktiskt gör med kroppen och det bästa för att se förändring är att mäta sig. Då jag inte har en våg hemma men nästan alltid har ett måttband runt halsen pga mitt jobb.

20130411-121556.jpg

13 januari i år, två veckor efter start av 5:2 dieten hade jag de här måtten:
Stuss 100.5
Lår 62
Midja 78
Byst 92
Överarm 31

Idag 11 april såg det ut så här:
Stuss 97 -3,5 cm
Lår 59,5 -2,5cm
Midja 72-6cm
Byst 88 – 4cm
Överarm 29,5 -1,5 cm

Då ska ni också ha i åtanke att jag har i princip ätit allt möjligt mina vanliga dagar ( jag älskar godis, glass, läsk etc…) plus att jag hade en period på ca 4 veckor då jag inte följde 5:2.
Ganska bra va?!

20130411-122119.jpg
Det jag helst nu skulle vilja komma igång med är träningen som jag saknar. Lite varmare ute och sen blir det ut i löparspåret!

5 thoughts on “Mått och motivation

    • Ja jag har gått ner ca 5 kg sen jag började. Kroppen mår väldigt bra och kan verkligen rekommendera den här dieten. Det kanske inte är ett sätt att gå ner snabbt i vikt men jag tror om du vill må bra och långsiktigt vill gå ner så är det kanon!

    • Det går bra att dricka så mycket te och kaffe man vill så länge man dricker det utan mjölk och socker vilket skulle ge en massa extra kalorier. Själv dricker jag omkring fyra-fem koppar te under mina fastedagar.

Kommentera

