Energi

Dagen har gått mycket över förväntan med tanke på den dåliga sömn jag fick. Känns nästan som om jag nu har sjukt mycket energi och det har jag verkligen inte känt förut men har läst att fastan kan ha den inverkan. Känns nu verkligen som om jag har kommit in i den här livsstilen och visst att det hjälpte sjukt mycket att spendera de mest kritiska timmarna ( kl16-19 ) med fantastiskt sällskap!

Det hjälper verkligen om man har mycket att göra under dagarna så man inte börjar tänka på mat.

Har läst en del i Micheal Mosleys bok och har massor jag vill dela med mig av men har inte haft tid men ska verkligen dela med mig mer av de han skriver där t ex att det kan vara sjukt bra att äta ägg på fastadagarna eller att äta mat med lågt glykemiskt index. Lovar att komma med ett bra inlägg imorgon!

4 thoughts on “Energi

  1. Tack för en inspirerande och lärorik blogg, jag har läst en hel del av dina inlägg i kväll och känner mig nu än mer säker på att den här dieten passar mig. Jag börjar i morgon med min allra första fastedag.

    • Hej, Jag läser ur MIcheal Mosleys och Mimi Spencers bok ”The fast diet, The secret of intermittent fasting” Jag har skrivit om den i några tidigare inlägg och vart man kan ladda ner den eller köpa hem den ifrån. Mycket läsvärd om man ska göra den här dieten.

Kommentera

