Gårdagen

Igår gick fastan ok. Det började med att jag typ kände mig svimfärdig innan lunch men mådde direkt bättre efter min sallad.
Sen kom eftermiddagen och tröttheten och hungern mellan 16-18 o h trodde jag skulle somna sittande.
Som tur var så släppte allt efter det och jag mådde helt ok resten av kvällen.

Nu ser jag fram emot helgen och ett besök på restaurangen de Ville på Roslagsgatan ikväll!! Längtar!

11 thoughts on “Gårdagen

  1. Jag undrar hur länge kan/ska man hålla på med den här dieten? När man nått sitt mål med vikten? Jag läste någonstans att man kan dra ner till en fastedag, stämmer det?

    • VIsst att fasta innebär noll kcal men enligt den metoden som den här bloggen handlar om så får man äta 500 kcal de dagar man fastar och efter att man har ätit sina 500 kcal så fastar man 16-24 timmar.Se gärna dokumentären som jag har här på bloggen så hajjar du mer😉

  2. Men då är det ju VLCD (Very Low Calorie Diet), inte fasta. Det du beskriver är snarare en kombination av IF och VLCD (periodisk fasta, intermittent fasting). Hur förbehåller du dig till ditt övriga macro? Tänker framför allt på ketogent stadie och så?

  3. Synd jag aldrig fick svar på min fråga om hur du förbehåller dig till dina övriga macro. Det står inget om det på resten av bloggen, hade varit intressant att veta.

      • Du nämner att du räknar kilokalorier på fastadagarna men även att du håller koll på proteinintaget övriga dagar. Men du nämner inget om övrigt näringsmacro, kolhydrater, fett eller om du bevakar ifall/när/om du hamnar i ketogent stadie under fastan.

      • Nej jag håller inte koll på något sådant alls. När jag började fasta så räknade jag ut allt exakt under fastadagarna men nu så höftar jag. Mina vanliga dagar tänker jag inte alls på vad jag stoppar i mig. Detta funkar mycket bra för mig och jag känner att om detta ska vara en livsstil så skulle det inte funka för mig att hålla koll på allt det. Jag känner att jag mår bra och har massa energi sen jag började med 5:2. Det räcker för mig ; )

      • Okej!? Oj det var konstigt! Jag har svårt att förstå syftet med en diet där man bara tar hänsyn till protein och kilokalorier, men helt bortser ifrån allt annat. Finns ingen logisk reson eller vetenskap i det. Då förstår jag, tack för att du tog dig tid att svara.

      • Hur gör du? Håller du koll på allt du stoppar i dig? Vad är ditt mål? Själv känner jag att jag går på en diet som får mig att må bra. Skulle säga att det är syftet och att det inte är så konstigt…

      • Ja absolut, jag har ganska strikt koll på alla mina näringsämnen, fett, protein, kolhydrater och hur mycket kilokalorier jag behöver från dag till dag. Jag är lättvikts-bodybuilder, 75-80Kg, mitt mål är att bygga muskler och hålla nere kroppsfettet till runt 10%. Anledningen till att jag tyckte det var konstigt var att jag är lite mer van vid vetenskapliga underlag, fakta och siffror. Det är svårt att bilda sig en uppfattning av en ”diet” som inte tar hänsyn till näringsämnen alls. Då vet man ju inte varför man går upp eller ner i vikt. Jag kör ju själv också IF, intermitent fasta, fast på daglig basis. Jag fastar 18 timmar varje dygn och äter 6 timmar. Skillnaden är att jag vet att jag ska äta 160gram protein, 70 gram fett och 180 gram kolhydrater.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s