Still going down

Ännu en fasta dag slut och startat dagen med en frukost från Espresso house! Nu går verkligen fastan på rutin och känner att det faktiskt skulle funka att leva så här men kanske ändra till 6:1 när jag inte vill gå ner i vikt.

Vägde mig i morse på en sån här våg:

20130503-072552.jpg

Det var ett tag sen jag vägde mig och oj vad det händer grejer!
Först och främst har jag sen januari gått ner 7,6 kg!!

Sen så tar ju den här vågen lite flera mätningar och jag hade hållit på med 5:2 i några veckor när jag tog de förra måtten så redan då hade jag nog gått ner lite sen början men de första mätningarna står inom parentes:

BMI 21,9 (23.4 )(18,5-25 normalt)
Kroppsfettprocent 29,8% (32.1 %), 21,0-32,9 normalt)
Skelettmuskelprocent 30,0% (29,4%)( 24,3-30,3 normalt)
Visceral fettnivå 4 (4)( 1-9 normalt)
Vilometabolism 1411kcal (1453 kcal)

Voilà!

4 thoughts on “Still going down

  1. Jag undrar hur resonemanget håller når du skriver att du ska börja med 6:1. Du gör det här för hälsovinsten men jag uppfattar det som om det handlar om att tappa vikt ändå? Häsovinsten måste du väl ändå underhålla eller tänker jag helt fel? Att gå ner i vikt är väl en kälsovinst i sig med tanke på vad det innebär men det handlade väl om att sänka nivåerna avIGF-1

  2. @Cathrine Har man nått sin målvikt så kan man försöka bibehålla den genom en 6/1-diet. Man kanske förlorar vissa hälsoeffekter genom detta men samtidigt bibehåller man en bra vikt. Alternativet är att försöka sig på en 5/2-diet men att öka kaloriintaget på ätdagarna. Hur som helst saknas det vetenskaplig dokumentation om det ena eller andra. De mesta studierna är gjorda på möss så vi vet inte så mycket hur dessa olika dieter påverkar oss människor.

Kommentera

