Bikram Yoga

I fredags började jag med Bikram Yoga! Gick på det för några år sen när jag bodde i London och gillade verkligen det så nu när de öppnat en studio hyfsat nära där jag bor så tänkte jag att jag skulle försöka komma iväg någon gång i veckan.

Bikram yoga är 26 yogaposer i 90 min som utövas i ett 40 grader varmt rum. Man svettas något galet och är väldigt bra konditionsträning plus väldigt bra för stela leder.

Tror också Bikram passar bra när man går på 5:2 då man helst ska träna på fastande mage och dricka massor av vatten.

Hann med två pass förra veckan och första passet var JÄTTE jobbigt men igår så kändes det så mycket bättre. Har inte hunnit träna så mycket den här våren men tror att det här kommer vara perfekt för mig just nu!

20130513-083941.jpg

Kommentera

